تکنولوژی های اکسیس

Axis Zipstream

nas storage + crowd people + axis zipstrem

تکنولوژی زیپ استریم می تواند تا 50 درصد حجم پهنای باند و فضای ذخیره سازی را کاهش دهد بدون اینکه کاهش کیفیت در جزئیات مهم تصویر که در مسائل نظارتی به آن نیاز خواهید داشت، بر خلاف دیگر تکنولوژی های فشرده سازی ، که فقط میزان بیت ریت (Bit-rate) را کاهش می دهند. زیپ استریم از سه الگوریتم مختلف استفاده می کند تا بهترین بازدهی را با کمترین مصرف پهنای باند و فضای ذخیره سازی ارائه دهد.

“صرفه جوئی در فضای ذخیره سازی هزینه ها بدون قربانی کردن اطلاعات با ارزش”

به عبارت دیگر ، قابلیت های اختصاصی دوربین های اکسیس عبارت اند از Dynamic Region of Interest و Dynamic Group of Pictures و Dynamic Frame Per Second در کنار هم کار می کنند تا جزئیاتی مثل صورت افراد ،نقش و نگار های روی لباس هایشان ، پلاک خودرو ها و بسیاری جزیئات دیگر بدون افت کیفیت ذخیره شوند تا در آینده بتوان از آنها استفاده کرد.در ادامه میتوانید در عکس زیر میزان فشرده سازی های اجسام و افراد در تصویر با توجه به اهمیتشان را مشاهده کنید که فرد موجود در عکس به همراه متن روی دیوار با درصد  کمتری نسبت به باقی قسمت های تصویر فشرده سازی شده اند.
vcpco zipstream axis Compression demonstration

هر روز بهتر از دیروز

تکنولوژی زیپ استریم اکسیس در سال 2015 ارائه شد، و همواره در بخش تحقیق توسعه در حال بهینه سازی است و به راحتی با آپدیت های جدید Firmware دوربین ها این امکان به روز تر خواهد شد.امروزه زیپ استریم تفاوت بین داده های مهم و داده های غیر ضروری را بهتر تشخیص می دهد و این امکان به محصولات اسپید دام (PTZ) و دوربین های HD Ultra) 4K) نیز افزوده شده است.

 

 

Axis Lightfinderaxis camera footage in night vcpco

تکنولوژی لایت فایندر با کیفیت بالا و کاملا رنگی با کمترین میزان Motion Blur را در صحنه هایی با نور بسیار کم ارائه می دهد.به دلیل اینکه دوربین های اکسیس به کمک این تکنولوژی نویز در تصاویر را حذف می کنند، می توانند تصاویری با جزئیات عالی را در صحنه های بسیار کم نور ثبت کنند. در نتیجه شما کیفیت تصویر برداری بی نظیری را بدون نیاز به نصب نورپردازی یا IR خارجی تجربه خواهید کرد.

ترکیب سنسور های بسیار حساس و تنظیم و پیگربندی بسیار موشکافانه ی پرازنده تصویر ، دوربین های اکسیس با تکنولوژی لایت فایندر می توانند تصاویری با جزئیات کم نظیری را در اماکن های بسیار کم نور تصویر برداری کنند. در واقع دوربین های اکسیس با تکنولوژی لایت فایندر رنگ ها را در نور بسیار کم بهتر از چشم انسان تشخیص می دهند، خصوصاً در مواقع ای تصاویر برای موارد امنیتی و نظارتی مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر هر چه رنکگ ها واقعی ت رو درست تر باشند تشخیص اجسام بسیار دقیق تر خواهد بود.

اکسیس لایت فایندر همچنین میزان کاربردی تر بودن تصاویر ضبط شده از اجسام و افراد در حال حرکت را افزایش می دهد، که این امر با سنسور های بسیار حساس که شاتر اسپید کوتاه تری در نور کم ارائه می دهند میسر می شود.

 

Axis Sharp Dome

 

zipstream axis Compression demonstration

تکنولوژی شارپ دام یک مکانیزیم نوآوارنه ای را ارائه می دهد که چرخش کلی گنبد شیشه ای را میسر می کند، در مقایسه با دوربین های اسپید دام (PTZ) معمولی که دوربین در داخل گنبد شیشه ای حرکت می کنند، بسیار امیدوار کننده و کاربردی تر می باشد.این مکانیزم جدید در کنار قرار گیری ایده آل ماژول دوربین با طراحی منحصر به فرد درون گنبد شیشه ای برای دوربین های اسپید دام (PTZ) بیرونی اکسیس (دوربین های سری Q61) امکان تصویر برداری با وضوح دقیق و عالی در تمامی زاویه ها حرکتی دوربین را ارائه می دهد و به طور کلی هیچگونه اعوجاحی توسط گنبد شیشه ای روی تصاویر ضبط شده به وجود نخواهد آمد. و همچنین این قابلیت جدید امکان تصویر برداری تا 20 درجه بالا تر از افق را فراهم می کند و این دوربین را در مکان های با زمین غیر مسطح بسیار کار آمد تر می کند.

این تکنولوژی شامل قابلیت Sharp Dry نیز می باشد که امکان تصویر برداری با وضوح کامل را حتی با وجود باران و قطرات روی گنبد شیشه ای ممکن می سازد.

Axis Optimized IR

همانطور که از نام این تکنولوژی پیداست، یک نسخه بهینه شده از سیستم دید در شب (IR)  در دوربین های اکسیس می باشد که کمک شایانی به بهبود تصویر در محیط های تاریک خواهد کرد. به طور مثال IR های بهینه شده در دوربین های اسپید دام (PTZ)  اکسیس، پرتوی نور IR نصب شده روی دوربین این امکانن را دارد که به طور خودکار در حالت Zoom In همزمان با زوم کردن دوربین باریک تر شده و در حالت Zoom Out نیز عرض تر شده تا تمام صحنه ای که دوربین در آن حالت در خال تصویر برداری است را پوشش دهد، بنابراین در همه میدان های دیدی که دوربین می تواند پوشش دهد به یک اندازه و کاملاٌ یکسان روشن می شوند. در ضمن LED های IR دوربین های اکسیس به دلیل همخوانی و یکدست بودن با طراحی دوربین و عدم تشخیص توسط افراد خاطی به راحتی قابل رویت و تشخیص نیستند.

یک مثال دیگر برای کاربرد این تکنولوژی این است که در بعضی از دوربین ها ، میزان شدت پرتوی IR آن می بایست به صورت مجزا بر اساس مکانی که نصب شده ی آن ، تنظیم شود. این تنظیم در مواقعی که دوربین ها در گوشه دیوار ها یا در نزدیکی آن ها نصب می شوند ضروری است چون در این حالت امکان انعکاس نور آن بر روی تصویر وجود دارد و به لطف قابلیت OptimizedIR دوربین های اکسیس این عمل به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 

 

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.