نگهداشت سیستم های دوربین مداربسته، برای کی مهمه؟

تعمیر و نگهداری دوربین های مدار بسته شاید موضوع چندان جذابی به نظر نرسد، اما بدون شک یکی از مهم ترین موضوعات است. بدون تعمیر و نگهداری منظم و دقیق – چه دیجیتالی و چه فیزیکی – کیفیت تصاویر ویدیویی شروع به کاهش می‌کند و خطر خرابی افزایش می‌یابد.
نیاز به نگهداری «دیجیتال» دوربین‌های نظارتی – به‌ویژه از طریق بکارگیری به‌موقع سفت افزار (firmware) و ارتقاء نرم‌افزار – به‌خوبی برای حفظ و نظارت بر عملکرد و برای امنیت سایبری مؤثر، ضروری است. با این حال، تعمیر و نگهداری فیزیکی دوربین‌های نظارتی، که اهمیت کمتری برای داشتن بهترین عملکرد ندارد، می‌تواند چندان دقیق و کامل باشد.

نگهداشت فیزیکی دوربین معمولا از قلم می افتد

در تجربه ما به ندرت پیش می‌آید که نگهداری فیزیکی دوربین‌های نظارتی در نظر گرفته شود، چه رسد به اینکه به دقت مستند شود، و بنابراین نادیده گرفته می‌شود. این می تواند پرهزینه باشد.
یکی از دلایل این است که دوربین‌های نظارتی معمولاً خارج از محدوده سایر تعمیرات زیرساخت فیزیکی، به عنوان مثال تمیز کردن پنجره یا تعمیر و نگهداری عمومی ساختمان هستند. حتی اگر بسیاری از دوربین‌های نظارتی (اگرچه بدیهی است که نه همه) ممکن است برای کسانی که شیشه‌ها را تمیز می‌کنند به آسانی قابل دسترسی باشند، اما به ندرت، یا هرگز، وظیفه تمیز کردن دوربین‌ها را بر عهده دارند.
این ممکن است قابل درک باشد. حتی اگر برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید طراحی شده باشند، دوربین های مداربسته همچنان قطعاتی با تکنولوژی پیچیده هستند. هر کسی که دانش، مهارت و تجهیزات لازم برای نگهداری از آن را نداشته باشد، قابل درک است که برای دست زدن به این تجهیزات محتاط باشند از نگرانی اینکه در صورت حرکت دادن آن باعث صدمه دیدن دوربین شوند.
تولیدکنندگان باید نقش خود را ایفا کنند. ما باید مسئولیت بیشتری برای ارائه دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های مربوط به تعمیر و نگهداری فیزیکی، از جمله ارائه مشخصات افراد و مواد تمیزکننده بپذیریم.

این شیشه پاک کن ها می توانستند دوربین ها را هم تمیز کنند، اگر کسی از آنها می خواست…
این شیشه پاک کن ها می توانستند دوربین ها را هم تمیز کنند، اگر کسی از آنها می خواست…

تاثیر نگهداری ضعیف دوربین ها

اگر می‌خواهید دوربین‌ها در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته با حداکثر پتانسیل خود عمل کنند، بسیار مهم است که رویکرد نگهداری فیزیکی دوربین‌ها بهبود یابد.

بدیهی است که بگوییم یکی از الزامات اصلی دوربین های نظارتی، دید واضح از صحنه است. هر چیزی که مانع از این دید شود، بر عملکرد تأثیر می گذارد، و این در دنیایی که تجزیه و تحلیل لبه به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

تا حدی، اپراتورهای انسانی می توانند با نماهایی از صحنه هایی که «به اندازه کافی خوب» هستند کنار بیایند. با در نظر گرفتن این مسئله، وقتی نوبت به بررسی‌های پس از حادثه می‌رسد، تصاویر کمتر از کامل می‌توانند پرهزینه باشند. یک اپراتور ممکن است بیش از توانایی دیدن وسایل نقلیه در یک صحنه باشد، اما اگر در بررسی یک حادثه، شماره پلاک تا حدی پنهان شود، اثربخشی فیلم های نظارتی تضعیف می شود.

علاوه بر آن، تجزیه و تحلیل لبه ها در دوربین ها به این معنی است که تصاویر به روشی کاملاً متفاوت “مشاهده” می شوند. واحدهای پردازشگر به داده ها نگاه می کنند، در حالی که انسان ها به تصاویر نگاه می کنند – و تأثیر تصاویر نامشخص می تواند بسیار زیاد باشد. هیچ راهی برای پردازنده وجود ندارد که یک نمای تا حدی مبهم را از زاویه دیگری ببیند. اگر داده ها می گویند که این یک وسیله نقلیه نیست، پس این یک وسیله نقلیه نیست.

برای اپراتورها و پردازنده های انسانی، این مشکلات می تواند در شب و نور کم تشدید شود. در این شرایط، دوربین ها از نور مادون قرمز (IR)  را برای روشن کردن یک صحنه استفاده میکنند. کثیفی روی دریچه جلو یا پوشش گنبدی دوربین که در طول روز به سختی قابل مشاهده است، می تواند به دلیل بازتاب نور IR، در طول شب به شدت بر تصویر تأثیر بگذارد.

به طور مشابه، تارهای عنکبوت در طول روز روشن به سختی قابل مشاهده هستند، اما دوباره، در شب با نور مادون قرمز داخلی دوربین به شدت روشن می شوند. علاوه بر این، یک تار عنکبوتی که به آرامی در نسیم تاب می‌خورد، می‌تواند باعث افزایش بسیار زیاد بیت ریت و پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز شود. تجزیه و تحلیل‌های هوش مصنوعی مدرن برای انجام کار خود با مشکل مواجه خواهند شد، زیرا موضوعات مورد نظر توسط رشته‌های تار عنکبوت مسدود می‌شوند. یک تصویر واضح از یک عنکبوت در تار آن ممکن است برای یک برنامه تلویزیونی در طبیعت عالی باشد، اما برای نظارت تصویری کمتر مفید است.

عدم نگهداری منظم فیزیکی نیز می تواند تأثیری فراتر از کیفیت تصویر داشته باشد. تجمع کثیفی و گرد و غبار در دوربین یا حتی لانه سازی حشرات در کانال های تهویه دوربین نیز می تواند منجر به گرمای بیش از حد و در صورت عدم توجه به خرابی قطعات شود.

کمک به نگهداری فیزیکی

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان نگهداری فیزیکی دوربین‌ها را در اولویت قرار داد، نه اینکه یک فکر برای آینده باشد یا حتی نادیده گرفته شود، و همه افراد مرتبط نقشی را ایفا می‌کنند:

  • مشاوران راهکار امنیتی می توانند تعمیر و نگهداری را با توجه به شرایط محیطی مکان به طور کلی و برای هر دوربین به طور خاص مشخص کنند
  • مشتریان می توانند از فرآیندهای تعمیر و نگهداری موجود، موثر و مهمتر از آن پروسه هایی که از قبل تامین مالی شده اند استفاده کنند. تمیز کردن پنجره ها و دوربین ها واقعاً برای اجرا چندان پیچیده نیست…
  • تولیدکنندگان باید موضوع تعمیر و نگهداری را در اسناد کاربر مشخص کنند. علاوه بر این، یک تجزیه و تحلیل تصویر سبک می تواند برای شناسایی مشکل در تصویر استفاده کردو از این طریق به تعمیر و نگهداری کمک کند. داشبوردهای تعمیر و نگهداری باید ایجاد شوند و لیست وظایف را با دستورالعمل ها و موقعیت های خاص دوربین و غیره ایجاد کنند.

یک رویکرد پیشگیرانه تر برای نگهداری فیزیکی دوربین ها نه تنها آنها را برای هدفی که برای آن نصب شده اند مناسب نگه می دارد – بلکه می تواند به خودی خود منجر به کارایی عملیاتی نیز شود. دوربین‌ها در مواقعی که لازم است نگهداری می‌شوند، نه به‌عنوان یک امر طبیعی، که در برخی موارد ممکن است به معنای صرف زمان کمتر برای نگهداری نسبت به قبل باشد.

دوربین های مداربسته یک سرمایه گذاری قابل توجه برای هر سازمانی است. اگر قرار است حداکثر بازده آن سرمایه گذاری در طولانی ترین طول عمر ممکن محصول باشد، تعمیر و نگهداری فیزیکی موثر یک امر ضروری است.

مراقب دوربین های مداربسته خود باشید. بهرحال، ممکن است به آنها نیاز پیدا کنید.

Axis, cctv, Genetec, Milestone, Repair, RMA, Security Center, Support, vcpco, اکسیس, پیشتازان ارتباط مجازی, تعمیر, تعمیر و نگهداری, تعمیرات, خدمات پس از فروش, دوربین تحت شبکه اکسیس, شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی, شرکت ملی گاز ایران, نگهداشت, نمایندگی اکسیس, نمایندگی جنتک, نمایندگی مایلستون
نوشتهٔ پیشین
مسائل و مشکلات امنیت سایبری در نظارت تصویری کدام ها هستند؟
نوشتهٔ بعدی
چالش حریم شخصی در نظارت تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.