۶ تکنولوژی مهم که در سال 2023 بر بخش امنیت تاثیر خواهند گذاشت.

این واقعیت که فناوری در زندگی شخصی و کاری ما فراگیر شده است، خبر تازه ای نیست. این امر عمدتاً به دلیل مزایایی است که فناوری‌های جدید برای مشاغل و شهروندان در سراسر جهان در ارائه خدمات جدید، مؤثرتر و کارآمدتر به ارمغان می‌آورند.

با این حال، عمق ادغام فناوری در زندگی ما، پیشرفت در قابلیت‌های آن، و افزایش آگاهی از پیامدهای آن در جامعه نیز بیش از هر زمان دیگری بوده و همچنان در حال افزایش است.

با توجه به این موضوع، بسیاری از روندهای کلان گسترده در سراسر جهان – که شامل مسائل ژئوپلیتیکی، عدم اطمینان اقتصادی، نگرانی های زیست محیطی و حقوق بشر می شود – برای همه بخش های فناوری، از جمله صنعت امنیت، پیامدهایی دارد.

بخش امنیت بخشی است که از فناوری هوشمند به طور فزاینده‌ای استفاده می‌کند، فناوری که ذاتاً در جمع‌آوری داده‌های حساس دخیل است و تحت تأثیر مسائل ژئوپلیتیکی تأثیرگذار بر تجارت بین‌المللی است. با این حال، ما همچنان از این نظر مصمم هستیم که نوآوری‌های ما دنیایی هوشمندتر و امن‌تر ایجاد می‌کند.

اینها شش ترند کلیدی فناوری هستند که معتقدیم در سال 2023 بر بخش امنیت تأثیر خواهند گذاشت.

  1. 1. حرکت به سمت بینش های عملی

کاربرد روزافزون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در سال‌های اخیر بر فرصت‌هایی برای آنالتیک پیشرفته تمرکز کرده است. با حرکت رو به جلو، تغییر تمرکز از خود آنالتیک به بینش‌های عملی که در موارد استفاده خاص ارائه می‌کنند، منتقل می‌شود. دیگر کمتر بر اینکه به شما بگوید چیزی اشتباه است تمرکز میشود، و بیشتر به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه اقدامی انجام دهید.

یک موتور محرک کلیدی برای استفاده از آنالتیک برای ارائه بینش های عملی، افزایش عظیم داده های تولید شده توسط دوربین های نظارتی، همراه با سایر حسگرهای ادغام شده در یک راهکار است. تفسیر  سریع داده ها (و ابرداده ها – متادیتاها)  ایجاد شده و اقدام بر اساس آنها برای اپراتورهای انسانی غیرممکن است ، حتی با افزایش منابع و اختصاص هزینه بیشتر.

استفاده از آنالتیک می تواند اقداماتی را در زمان آنی انجام دهد که از ایمنی، امنیت و کارایی عملیاتی بیشتری بهمراه خواهد داشت. از درخواست‌های تماس با خدمات اضطراری در صورت بروز حوادث، تا تغییر مسیر ترافیک در شهرها برای کاهش انسداد، تا استقرار درست کارکنان در فروشگاه‌های شلوغ خرده‌فروشی، تا صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها از طریق روشنایی و گرمایش کارآمدتر، نتایج آنالتیک اقدامات متناسب را توصیه، یادآوری و حتی آغاز می‌کنند که از اپراتورهای انسانی را در انجام وظیفه کمک می کند.

فراتر از بینش‌های عملی «زنده»، آنالتیک می‌تواند در تحلیل های قانونی پس از حادثه بکار بیاید. باز هم، با توجه به حجم عظیمی از داده‌هایی که توسط دوربین‌های نظارتی ایجاد می‌شود، یافتن نماهای مربوطه از یک صحنه می‌تواند زمان زیادی ببرد. این می تواند مانع تحقیقات شود و احتمال پیدا شدن مظنونان را کاهش دهد. دستیار جستجو این مشکل را برطرف می کند و به اپراتورها کمک می کند تا افراد و اشیاء مورد نظر را در میان ساعت ها فیلم پیدا کنند.

در کل، اقدامات پیشنهادی توسط سیستم آنالیز تصویر روز به روز آینده نگتر میشوند. توقف در سایت های صنعتی و کارخانه ها می تواند پرهزینه باشد. ترکیبی از حسگرها به سیستم های آنالتیک هوشمند اجازه می دهد تا تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را قبل از خرابی کامل پیشنهاد دهند.

“از تجزیه و تحلیل تا عمل” برای سال 2023 به یک شعار تبدیل خواهد شد.

  1. 2. از معماری های ترکیبی اختصاصی استفاده کنید

همانطور که در پست‌های قبلی ترند فناوری تاکید کرده‌ایم، اکنون عموماً پذیرفته شده است که معماری تکنولوژی ترکیبی برای سیستم‌های امنیتی مناسب تر است، ترکیب سرورهای داخلی، محاسبات ابری و دستگاه‌های لبه قدرتمند.

با این حال، هیچ معماری متناسب با همه سناریوها نیست. اما راه حل در اینجا نهفته است: ابتدا ارزیابی کنید که چه چیزی باید در مورد استفاده خاص شما مورد توجه قرار گیرد، و سپس راه حل ترکیبی را تعریف کنید که نیازهای شما را برآورده کند. عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود.

بدون شک مزایای آنالتیک پیشرفته تعبیه شده در دوربین های نظارتی در لبه شبکه واضح است. تجزیه و تحلیل تصاویر با بالاترین کیفیت در لحظه ثبت به سازمان ها بهترین فرصت را برای واکنش در زمان انی می دهد.

به همین ترتیب، مزیت داده های تولید شده توسط دوربین های نظارتی اکنون چیزی فراتر از real-time است. تجزیه و تحلیل روندها در طول زمان می تواند اطلاعاتی را ارائه دهد که منجر به کارایی عملیاتی می شود. این تجزیه و تحلیل اغلب نیازمند قدرت پردازشی است که در سرورهای داخلی یا فضای ابری وجود دارد.

و البته، الزاماتی وجود دارد – اغلب توسط قوانین تعریف می شود – در مورد حفظ حریم خصوصی و ذخیره سازی داده ها که از کشوری به کشوری دیگر و منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. اینها می توانند تفاوت بین ذخیره سازی داخلی و استفاده از ابر را مشخص کنند.

آنچه ضروری است این است که خود را به یک معماری واحد گره نزنید. ذهنتان را باز نگه دارید، منعطف باشید تا معماری ترکیبی را به بهترین شکل برای نیازهای خاص خود ایجاد کنید.

  1. ظهور گرایش های فرعی امنیت سایبری

اهمیت امنیت سایبری نیز از طریق الزام به رعایت سازگاری برجسته می شود. به عنوان مثال، قانون تاب آوری سایبری پیشنهادی کمیسیون اروپا، تقاضاهای بیشتری را از تولیدکنندگان سخت افزار و نرم افزار در تمام بخش ها برای اطمینان از امنیت سایبری محصولات خود، از طریق آسیب پذیری های کمتر در زمان عرضه و مدیریت امنیت سایبری بهتر در طول چرخه عمر محصولات، اعمال می کند. این موضوع بخش امنیت و نظارت  را نیز شامل خواهد شد.

این قانون اهمیت و پیچیدگی امنیت سایبری را نشان می دهد. دیگر نمی توان آن را به عنوان یک موضوع، بلکه چندین حوزه مرتبط به هم دید. برخی از این موارد به خوبی تثبیت شده اند، اما برخی دیگر در حال ظهور هستند.

در بخش نظارت تصویری، اقدامات امنیت سایبری که صحت و ایمنی داده‌ها را هنگام ضبط و انتقال از دوربین به ابر یا به سرور تضمین می‌کند، برای حفظ اعتماد به آن ضروری است.

ما شاهد رویکردی فعال‌تر از سوی فروشندگان فناوری در شناسایی آسیب‌پذیری‌ها خواهیم بود، به‌طوری‌که برنامه‌های «باگ بونتی» یا تعیین جایزه برای پیدا کردن اسیب پذیری ها، برای تشویق سایر افراد رایج می‌شوند.

و مشتریان انتظار شفافیت در رابطه با امنیت سایبری راه حل های امنیتی را دارند، و وجود یک استاندارد Software Bill of Materials برای ارزیابی امنیت نرم افزار و مدیریت ریسک مورد انتظار خواهد بود.

  1. فراتر از امنیت

یکی از مهم ترین ترندها برای بخش امنیتی، و همراه با آن فرصتی به همان اندازه مهم، حرکت فراتر از امنیت است.

دوربین های مداربسته به حسگرهای قدرتمندی تبدیل شده اند. کیفیت اطلاعات ویدیویی که آنها در هر شرایطی می گیرند، برای چندین دهه سال به سال افزایش یافته است. امروزه، از طریق آنالتیک پیشرفته، آنها همچنین متادیتاهایی – اطلاعاتی در مورد داده های ویدئویی – که ایجاد می کنند، لایه دیگری از اطلاعات و ارزش افزوده را به سیستم اضافه می کند.

این البته توانایی آنها را برای پشتیبانی از موارد استفاده ایمنی و بهره وری عملیاتی علاوه بر امنیت، بهبود می بخشد و افزایش می دهد. اکنون این فرصت برای ترکیب داده های ایجاد شده توسط دوربین های نظارتی در کنار سایر حسگرها – نظارت بر دما، نویز، کیفیت هوا و آب، لرزش، آب و هوا و موارد دیگر – وجود دارد و امکان ایجاد یک شبکه حسی پیشرفته جهت تصمیم گیری مبتنی بر داده را فراهم می کند.

ما در حال حاضر شاهد استفاده از چنین شبکه هایی در محیط های صنعتی از طریق نظارت بر فرآیندها و پشتیبانی از تعمیر و نگهداری فعال هستیم. اما موارد استفاده ای که در آن این شبکه ها می توانند اعمال شوند، تنها با تصورات ما محدود می شوند، اما بدون شک می توانند تقریباً در هر جنبه از زندگی ما، از جمله ایمنی ما، به بهبود شرایط کمک کنند.

  1. پایداری همیشگی، تغییرات آب و هوایی در خط مقدم

پایداری در بسیاری از پیش‌بینی‌های سالانه ترندهای فناوری ما ذکر شده است، و نیاز به حفظ حرکت بدنبال پیشگامان پایداری به معنای وسیع آن در سال آینده کمتر نشده است. اطمینان از اینکه سازمان‌ها به اندازه‌گیری و بهبود شیوه‌های حاکمیت محیطی، اجتماعی و تجاری کسب‌وکارشان ادامه می‌دهند، برای احترام به مردم، شریک تجاری قابل اعتماد بودن، نوآوری مسئولانه و حفاظت از سیاره ما ضروری است. همه این جنبه ها تحت نظارت روزافزون مشتریان راه حل های امنیتی و ایمنی قرار خواهند گرفت.

با این حال، با توجه به شرایط سخت سال گذشته، ما انتظار داریم تمرکز جدی تری به طور خاص بر روی پرداختن به تغییرات آب و هوایی در سال 2023 صورت گیرد. واضح است که ما هنوز به اندازه کافی برای جلوگیری از شتاب گرمایش جهانی تلاش نمی کنیم و از هر بخش انتظار می رود این کار را انجام دهد و تلاشش را دو چندان کند.

برای Axis، یک گام کلیدی تعهد به رعایت قوانین موسسات مبتنی بر علم (SBTi) بوده است که باعث می‌شود ما اهدافی را برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، نه تنها در تجارت خود، بلکه در کل زنجیره محصولات خود تعیین کنیم. و این یک نکته کلیدی است. در حالی که سازمان‌ها ممکن است تلاش‌های زیادی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های خود انجام دهند، اگر زنجیره‌های بالادستی و پایین‌دستی آن‌ها با اهداف یکسانی همسو نباشند، می‌توانند تضعیف شوند.

با این حال، برای شرکت‌های فناوری، بررسی دقیق عملیات تجاری خود تنها یک روی سکه تغییرات آب و هوایی خواهد بود. همچنین از آن‌ها انتظار می‌رود که نشان دهند چگونه محصولات و خدماتشان با اهداف پایداری مشتریان خود همراهی می‌کند و کارآمدی ایجاد کند که به آن سازمان‌ها نیز در کاهش انتشار کمک می‌کند.

  1. افزایش تمرکز نظارتی

به ناچار، با توجه به فراگیر بودن و قدرت آن، بخش فناوری به عنوان یک کل و فناوری های خاص، بیشتر تحت نظارت نهادهای نظارتی و سیاست گذار قرار می گیرند. ما هنوز معتقدیم که تمرکز باید همیشه بر روی مقررات استفاده از فناوری باشد، نه خود فناوری، و همیشه با مقررات محلی، منطقه ای و بین المللی مطابقت داشته باشد. اما این موضوع می تواند در عمل پیچیده باشد.

کمیسیون اروپا یکی از فعال‌ترین مؤسساتی است که به دنبال تنظیم فناوری در تلاشی مداوم برای محافظت از حریم خصوصی و حقوق شهروندان است. قانون پیشنهادی هوش مصنوعی، بخشی از استراتژی هوش مصنوعی کمیسیون اروپا، با هدف مشخص کردن ریسک استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده است و اولین چارچوب قانونی در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود. همانند دستورالعمل مسئولیت AI کمیسیون، قانون AI بدون شک قبل از تبدیل شدن به قانون موضوع بحث های زیادی خواهد بود.

اما چه در رابطه با هوش مصنوعی، خواسته‌های مربوط به امنیت سایبری، حریم خصوصی داده‌ها، مهار نفوذ «فناوری بزرگ» یا ایجاد حاکمیت فناوری، واضح است که شرکت‌های فناوری در بخش امنیتی به طور فزاینده‌ای نیاز به رعایت مقررات سخت‌گیرانه‌تر دارند. به طور کلی، باید از این امر استقبال کرد زیرا اطمینان از شفافیت تجاری و عملکرد اخلاقی همچنان حیاتی است.

بزرگترین فرصت برای بخش ما همچنان همسویی موفقیت تجاری مستمر با مسئولیت ما برای رسیدگی به مسائل حیاتی پیش روی سیاره و مردم است. مثل همیشه، ما خوشبین هستیم که ترکیبی از اختراعات بشر، پیشرفت‌های فناوری، و شیوه‌های تجاری اخلاقی می‌تواند برای تبدیل جهان به مکانی بهتر بوجود بیاید.

2023, Axis, cctv, cybersecurity, Genetec, IP Camera, Milestone, RMA, Support, Surveillance, Tech trends, vcpco, آنالتیک, پردازش ویدئویی, پیشتازان ارتباط مجازی, ترند های تکنولوژی, تعمیر, تغییرات اقلیمی, خدمات پس از فروش, دوربین, سال 2023, مداربسته, نمایندگی اکسیس, نمایندگی جنتک, نمایندگی مایلستون, نماینده رسمی اکسیس
نوشتهٔ پیشین
امنیت فیزیکی و امنیت سایبری – آیا تفاوت زیادی دارند؟
نوشتهٔ بعدی
محفاظت در مقابل نفوذ مبتنی بر لبه در زیرساخت های حیاتی و عملیاتی صنعتی: یکپارچه، قابل اعتماد و مقرون به صرفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.