بخش مراقبت های بهداشتی شاهد برخی از مهمترین پیشرفت های فناوری را بوده است. از ماشین آلات مستقر در بیمارستان گرفته تا ردیاب های بهداشتی ، ارائه دهندگان فناوری به طور مداوم در حال نوآوری هستند تا به نظارت پزشکان بر سلامت بیمار کمک کنند.

با وجود این نوآوری ها ، امکانات بهداشتی – و به ویژه برای بیمارستان ها – از لحاظ منابع مالی در محدودیت هستند. بسیاری هنوز از تأثیر اوج همه گیر بهبود می یابند و با اختلالات مداوم مانند کمبود بودجه و ادامه کار مداوم از فرسودگی و کمبود کارکنان روبرو هستند. در حقیقت ، این هنوز هم در بیش از 90 ٪ از کشورها بر سیستم های بهداشتی تأثیر می گذارد.

ارائه دهندگان بهداشت و درمان در جستجوی راه حل های مناسب برای کمک به بهبود مراقبت از بیمار و جریان عملیات با هزینه مناسب هستند. این همان جایی است که نظارت از راه دور بیمار می تواند ارزش افزوده ایجاد کند. تا حدودی که توسط وقایع چند سال گذشته تسریع شده است ، آخرین نوآوری های فناوری باعث می شود قابلیت های پیشرفته تر از راه دور در سیستم مراقبت های بهداشتی ما ایجاد شود.

در این مقاله آخرین پیشرفت ها را در مراقبت از راه دور از بیمار و چگونگی اجرای آن توسط بیمارستان ها  که می تواند آنها را برای اطمینان از انجام مراقبت های لازم از بیمار و همچنین بهینه سازی گردش کار را مورد بررسی قرار می دهیم.

نظارت از را دور بیمار

نظارت از راه دور بیمار به عنوان یکی از فن آوری های اصلی که در استراتژی جهانی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد بهداشت دیجیتال 2020-2025 تغییر می کند ، در نظر گرفته شده است. این روند ضبط دیجیتالی و تبادل داده های بهداشتی از بیمار به پزشک بهداشت و درمان به عنوان بخشی از سوابق پزشکی الکترونیکی بیمار (EMR) است. این غالباً به قرار ملاقات های مجازی و نظارت بر سلامت در خانه اشاره دارد ، اما هم اکنون می تواند به عنوان بخش مهمی از مراقبت در بیمارستان از بیماران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از بیمارستانها شروع به ادغام دستگاه های تله متری با سایر قابلیت های فن آوری مانند تجزیه و تحلیل ویدیویی ، صوتی و در لبه همزمان با تصویر زنده می کنند تا به پزشکان در مراکز مراقبت های بهداشتی کمک کنند تا بیماران را از راه دور نظارت کنند.

نظارت از راه دور بیمار می تواند برای هر دو Teleting و Tele-ICU (واحد مراقبت های ویژه) استفاده شود. از Tele Siting برای مشاهده بیماران استفاده می شود ، در حالی که Tele-ICU به عنوان یک شکل اضافی از نظارت بیمار در کنار سایر ماشین های فناوری بهداشتی برای پیگیری از نزدیک علائم حیاتی بیمار پذیرفته شده است. ادغام مؤثر این چنینی با استفاده از دستگاه هایی بر اساس استانداردهای باز میباشند و به برند خاصی متکی نیستند، امکان پذیر است.

در این مدل بسط یافته از مراقبت از بیمار ، بیمارستان ها قادر به استفاده هوشمندانه تر از منابع موجود خود هستند که نه تنها باعث افزایش کارایی عملیاتی بلکه کیفیت مراقبت می شود. 

بهینه سازی گردش کار و کارآیی عملیاتی

بیمارستان ها برخی از دشوارترین موسسات برای فعالیت هستند. تدارکات روزانه شامل حرکت مداوم در بین کارکنان و بیماران است که باعث ناکارآمدی می شوند. نظارت از راه دور بیمار برای مقابله با این چالش های عملیاتی مهم است.

هزینه های کارکنان یک چالش مهم برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است. یکی از گران ترین هزینه های بیمارستان ها قرار دادن کادر پزشکی در یک اتاق با بیمار برای نظارت بر سلامت آنها است و بنابراین می توان از قابلیت های نظارت از راه دور برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری عملیاتی استفاده کرد. تصمیم گیرندگان می توانند هزینه های پرستاری حضوری را در مقایسه با tele-sitting برای نشان دادن بازپرداخت سرمایه گذاری (ROI) برای بیمارستان های طولانی مدت اندازه گیری کنند.

این فناوری همچنین می تواند مسئله افزایش کمبود کارمندان را که بسیاری از بیمارستان ها با آن روبرو هستند ، برطرف کند. فیلم ، صوت و تجزیه و تحلیل (همراه با داده های تله متری) می تواند فرآیندهای مربوط به کادر پزشکی را ساده کند. بیمارستان ها را قادر می سازد تا منابع خود را بهتر مدیریت کنند. همچنین ، کارکنان می توانند چندین بیمار – که گاهی اوقات در سایت های مختلف هستند – از یک مکان مرکزی نظارت کنند. این موضوع برای تیم های بهداشت و درمان که از آنها خواسته می شود با منابع کمتری انجام دهند بسیار مهم است ، زیرا می تواند گردش کار را بهینه کند.

محافظت از مراقبت از بیمار

یکی از اصلی ترین چالش هایی که بیمارستان ها با آن روبرو هستند ، نسبت پزشکان مراقبت های بهداشتی به بیماران است. به دلیل ترکیبی از کمبود بودجه ، بودجه محدود و منابع تنگ ، کادر پزشکی بیش از حد از توان خود استفاده میکنند. در بعضی موارد ، این می تواند منجر به فرسودگی کارکنان شود و متعاقباً بر کیفیت مراقبت از بیمار تأثیر بگذارد.

نظارت بر بیمار از راه دور برخی از مسئولیت کارمندان پرستاری را از دوش آنها برمیدارد و فناوری کمکی برای کمک به نظارت بر بیماران و حفظ سطح بالاتری از مراقبت فراهم میکنند. دوربین های داخل اتاق با قابلیت های صوتی و تجزیه و تحلیل تعبیه شده در آنها ، همراه با دستگاه های تله متری که علائم حیاتی بیمار را کنترل می کنند ، به پزشکان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا بیماران را بصورت زنده مشاهده کنند.

این امر واکنش سریع برای مراقبت های ویژه را امکان پذیر می کند ، زیرا صدای دو طرفه پزشکان را قادر می سازد تا شاخص های شنیدنی مشکلات تنفسی مانند سرفه بیش از حد را گوش دهند. این امر کارکنان پزشکی را در کمترین زمان از وجود مشکل آگاه میسازد ، به این معنی که آنها می توانند برای انجام مراقبت فوری اقدام کنند.

این قابلیت ها همچنین می تواند در روش tele-sitting بسیار ارزشمند باشد. صدا به پزشکان این امکان را می دهد تا از راه دور با بیماران خود به عنوان بخشی از ارتباطات دو طرفه صحبت کنند ، که باعث افزایش مراقبت های بالینی می شود و منجر به افزایش رضایت بیمار می شود. علاوه بر این ، فیلم با کیفیت بالا می تواند علائم بصری از پریشانی بیمار را فراهم کند و این ، همراه با قابلیت های تحلیلی مانند تشخیص افتادن ، پزشکان را قادر می سازد تا نیازهای بیمار خود را بهتر مدیریت کرده و مراقبت های با کیفیت بالاتری را ارائه دهند.

تضمین حریم خصوصی بیمار

توجه اصلی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی امروز ، حریم خصوصی است. محرمانه بودن اطلاعات بیمار موضوع اساسی است و این اصول باید در مورد نظارت از راه دور بیمار رعایت شود.

هر دوربین مورد استفاده در اتاق بیماران فقط می تواند یک استریم زنده را نشان دهد و فیلم ها ذخیره نمی شوند. کلیه داده ها و اطلاعات بیمار منتقل شده از طریق نظارت بخشی از سوابق پزشکی بیمار در نظر گرفته می شود ، بنابراین طبق قوانین حفظ حریم خصوصی محافظت می شود.

حریم خصوصی بیمار همچنین می تواند با استفاده از تجزیه و تحلیل مبتنی بر لبه در دوربین ها محافظت شود. این قابلیت ها باعث می شود نقاب پویا چهره و بدن افراد در تصاویر زنده اعمال شود و به ناظر این امکان را می دهد تا ضمن محافظت از هویت خود ، حرکات بیمار را ببیند. این نوع تجزیه و تحلیل ها را می توان به راحتی در محیط بیمارستان اعمال کرد و به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا ضمن اطمینان از حمایت از سیاست های حفظ حریم خصوصی ، از سلامت بیماران مراقبت کنند.

این دستگاه ها همچنین برای اطمینان از رمزگذاری و محافظت از داده های بیمار ، دارای حفاظت سایبری هستند. امنیت داده های بیمار در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا اتخاذ سوابق بهداشتی دیجیتالی به این معنی است که اکنون مجرمان سایبری امکان دسترسی آسان تر به اطلاعات بیمار را دارند. بنابراین بیمارستان ها باید اقدامات پیشگیرانه ای را برای به حداقل رساندن خطر سایبری انجام دهند و از اطلاعات بیمار محافظت کنند.

نتیجه

استفاده از فیلم ، صوت و تجزیه و تحلیل همراه با داده های تله متری به بخش ضروری تر از مراقبت های بهداشتی تبدیل می شود. این نه تنها باعث افزایش کارآیی عملیاتی می شود و گردش کار را از طریق اختصاص بهتر منابع بهینه می کند ، بلکه سطح کلی رضایت بیمار و کارکنان را افزایش می دهد. با پشتیبانی تکنولوژیکی بیشتر برای نظارت بر بیماران ، پزشکان و کادر درمان قادر به مراقبت بهتر از بیماران خود هستند – و مهمتر از آن ، کیفیت مراقبت از بیمار را بهبود می بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.