6 تکنولوژی مهم که در سال 2022 بر بخش امنیت تاثیر خواهند گذاشت

آنچه که واضح است کانسپت “اعتماد” در اکثر پست ها در اینترنت به اشکال مختلف ظاهر شده است. مفهوم آن تا حدی در طی سالها تغییر کرده، گاهی به معنی اعتماد برای استفاده از دیتا است، گاهی اعتماد به این که یک سیستم امن است، و یا اساسا نیاز به اعتماد به یک سازمان برای اینکه چیزی را درست انجام میدهد یا خیر. اما این واضح است که تطبیق یافتن سرعت فزاینده تکنولوژی های جدید با تکامل ساخت اعتماد در استفاده از تکنولوژی امری حیاتی است.

امروزه یک اشتیاق درست، در افراد، سازمان ها و قانون گذاران، وجود دارد که میخواهند اطمینان پیدا کنند تکنولوژی های جدید به شیوه ای که بتوانیم به آنها اعتماد کنیم توسعه یابند، ساخته شوند، و امن و مورد استفاده قرار گیرند. این برای اکسیس همواره به معنی کار بیشتر برای رسیدن به هدف دنیای امن تر و هوشمند تر بوده است.

حال که وارد سال 2022 شده ایم، حالب است که ببینیم چه تعداد از ترند های تکنولوژی که در این سال میبینیم به نیاز برای ساخت یک اکوسیستم تکنولوژی مورد اعتماد برمیگردد.

اتصال عمومی در سرتاسر محیط های هیبریدی

برای استفاده کنندگان تکنولوژی، از مصرف کننده یک دستگاه تلفن همراه تا پرسنل مدیریت یک سیستم نظارت تصویری، معماری تکنولوژی که برای فراهم آوردن خدمات استفاده میشود نامرئی شده است. چه پردازش در داخل دستگاه انجام شود، در یک سرور محلی و یا در یک سرور راه دور اهمیتی ندارد: همه چیز فقط “متصل” است.

سال گذشته جهان به سمت “افقی شدن” پیش میرفت. که در آن ترکیبی از تکنولوژی ابری، سرورهای محلی و تکنولوژی لبه بصورت فزاینده ای در کنار هم استفاده میشدند و از هر کدام به نسبت تواناییشان استفاده میشد که به آن راهکار هیبرید گفته میشود.

این شیوه تغییری نیافته اما اینطور به نظر میرسد که انتخاب معماری آن برای هر مشتری منحصر به فرد است و نیاز است که هر دو عامل منابع داخلی و سیاست ها مربوطه و شرایط بیرونی  مانند قوانین ملی و بین المللی را در نظر گرفت.

بعنوان یک فروشنده راهکارهای امنیتی، این بر عهده ما نیست که محی و معماری که مشتریان میخواند استفاده کنند را ما تعریف کنیم، بلکه باید تجهیزات و ابزاری در اختیارشان قرار دهیم که برای استفاده از راهکارهای مختلف در موقعیت های منحصربفرد منعف بوده و به مشتریان امکان انتخاب بدهد.

از آنجا که “متصل” بودن به یک امر بدیهی تبدیل شده، اعتقاد داریم که اکثر راهکارهای نظارت تصویری در نهایت هیبرید خواهند بود، همانطور که هم اکنون هم هستند، که خود آن مفهوم خاصی دارد.

امنیت سایبری  حاصل از یک شک درست

ما همیشه از شک بعنوان یک رفتار درست نام نمیبریم اما در مورد امنیت سایبری میتواند امری معقول باشد.

میلیاردها کانکشن که بین دو دستگاه، شبکه  دیتاسنترها وجود دارند کانسپت ایمن ساختن پیرامون یک سازمان را تقریبا منسوخ کرده است. دیوارهایی که قبلا وجود داشتند حالا نفوذ پذیر شده اند و بنابراین رویکرد جدید به مسئله امنیت ظهور پیدا کرده به نام: شبکه های با ضریب اطمینان صفر.

هر چند سالهای گذشته هم میشد اقبال مردم به این رویکرد را پیش بینی کرد اما معتقدیم که این رویکرد هم اکنون به رویکرد پیش فرض تبدیل شده است.  پندمی کووید-19 هم در این موضوع نقش داشته، به این خاطر که بسیار بیشتر از قبل دستگاه ها از بیرون دیوارهای سازمان ها و از راه دور از طریق اینترنت به آنها متصل شده اند.

وقتی که شبکه های با ضریب اعتماد صفر به این معنی است که هر دیوایسی و برنامه ای که به شبکه متصل میشود هر بار بصورت جدا ارزیابی میشود، این مسئله برای بخش نظارت تصویری مفهوم مهمی خواهد داشت. سفت افزارهای امضا شده، آپدیت های منظم نرم افزارها، بوت امن، دیتا و ویدئوی رمزگذاری شده و هویت محفوظ، به فاکتورهاب قطعی از نظر مشتریان تبدیل میشوند و دیگر بعنوان یک امری که “اگر باشد خوب است” به آنها نگاه نخواهد شد.

اعتبار سنجی همه چیز

در حالی که بکار گرفتن رویکرد اعتماد صفر در امنیت سایبری به اعتبار سنجی گواهی های دیوایس ها و برنامه های متصل متمرکز است، توانایی تصدیق اعتبار گواهی خود سیستم نظارت تصویری برای اعتماد به آن بسیار مهم است.

دستکاری کردن در تصویر بعد از دریافت آن، در کنار پیچیده تر و پر جزئیات تر شدن تصاویر ساختگی، سبب شده که اعتبارسنجی تصاویر ضبط شده توسط سیستم نظارت تصویری به کرات مورد سوال واقع گردد.

بنابراین بسیار ضروری خواهد بود که نظارت تصویری بتواند به شکل انکار ناپذیری  اصل بودن تصاویر را تصدیق کند. رویکرد ما این است که یک امضای دیجیتال به ویدئو استریم در همان نقطه ایجاد اضافه شود، یک کد هش در هر فرم ویدئو، فراهم کردن مدرک مبنی بر اینکه ویدئو در داخل یک دوربین مشخص تولید شده و از لحظه تولید در آن دستکاری نشده اتفاق نیوفتاده است.

هوش مصنوعی مورد تصدیق و پذیرش قرار گرفته است (با ابزارهای کنترلی مناسب)

به نظر میرسد نوشتن درباره تکنولوژی های ترند روز بدون صحبت از هوش مصنوعی (AI) غیرممکن است.  بسیاری شاید بگویند هوش مصنوعی دیگر مبحث پر طرفداری نیست و غول AI کاملا از چراغ جادو خارج شده است. دقیقا همینطور است، همه ما هر روز در معرض این تکنولوژی ارزشمند AI و یادگیری عمیق و خدمات آن هستیم و از آنها استفاده میکنیم.

دیدگاه ما همچنان همین است که خود تکنولوژی نباید محدود شود بلکه موارد استفاده از آن باید تحت کنترل باشد. قوانین و مقررات مرتبط با توسعه و استفاده از تکنولوژی ها و اپلیکیشن های برپایه AI باید در سطوح محلی، منطقه ای و بین المللی توسعه پیدا کند. و نیازی به گفتن نیست که رعایت این قوانین توسط تمامی سازمان ها و کارکنانشان جدی گرفته شود.

با اینکه ما همچنان درباره توانایی های بالقوه AI و هوش مصنوعی در نظارت تصویری مثبت می اندیشیم اما انتظار داریم که تمرکز بازهم بیشتری روی شرکت ها باشد تا از بکارگیری اخلاقی و بدون تعصب هوش مصنوعی اطمینان حاصل شود.

کووید-19 در نقش کاتالیزور

تاثیر طولانی مدت پندمی کووید-19 به طرق مختلف بیان شده است. این پندمی تسریع کننده تکنولوژی های با لمس کم یا بدون لمس بوده است.  که بسیاری از آنها هم اکنون دائمی شده اند، همانند استفاده از تصاویر هوشمند برای اطمینان از رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی و رهنمودهای سلامت عمومی.

در ارتباط با بخش تکنولوژی پندمی سبب ایجاد مسائلی در زنجری تامین شده که باعث شده بسیاری از سازمان ها  در نظر داشته باشند که چگونه اجزاء اصلی محصولاتشان را تولید و تامین کنند. طبیعت “متصل بودن” سبب اهمیت یافتن کمبود چیپ ها در در بسیاری از بخش ها شده است، از تکنولوژی های مصرفی گرفته تا کارخانه های اتومبیل سازی این کمبود را احساس کرده اند و باعث شده که بسیاری از سایمان ها، شامل تسلا، اپل و فولکس واگن، در این رابطه اعلان عمومی کرده اند که در حال راحی چیپ های میانه یا سیستم روی چیپ SoC هستند(هرچند باید تاکید کنیم که راحی یک SoC با ساخت آن مقوله های کاملا جدایی هستند).

هرچند این موضوع در بسیاری بخش ها به یک ترند تبدیل شده، بدون شک در اکسیس این کار سالهاست که با ARTPEC در حال انجام از و مسلما راحی SoCهایی که برای کاربردهای خاص بهینه شده باشند چیزی که پیش بینی میشود سازمان ها در بخش امنیتی و سایر بخش ها انجام دهند.

5G در حال پیدا کردن جایگاه خود

شاید برخی تصور کنند که ما در اکسیس پشت ایده برجسته کردن 5G در بخش امنیتی هستم با توجه به این که این موضوع برای سالها در نیات سیاسی تاثیر زیادی داشته است. اما در دیدگاه عمومیت یافتن با ترند شدن تفاوت زیادی دارد. برای ما یک تکنولوژی جدید تنها زمانی به یک ترند تبدیل میشود که در موارد استفاده آن در بخش امنیت و نظارت تصویری ارزش بالایی ببینیم. هرچند هنوز در روزهای اول سال هستیم اما 5g در حال اتفاق افتادن هستند.

ما اعتقاد داریم که شبکه های 5g خصوصی پتانسیل بالای در راهکارهای نظارت تصویری در سایت های بزرگ یا چندین سایت مختلف مشتریان هستند و میتواند فواید ویژه ای از نقطه نظر امنیت سایبری داشته باشد. یقینا اگر مشتریان در حال ایجاد شبکه های 5G باشند تکنولوژی نظارت تصویری نیاز دارد که بدون کم و کاست با این تکنولوژی ادغام شود. این فرصت را در نظر داشته باشید.

تمام ترندها باید در چارچوب لنز ماندگاری دیده شوند

ماندگاری دیگر نمیتواند به عنوان یک ترند مرح شود. این موضوع باید در هرکاری که انجام میدهد مستتر باشد: چور محصولاتمان را طراحی و تولید میکنیم، چطور بیزنسمان را اداره میکنیم، کارایی تامین کنندگانمان، همه و همه برای کاهش تاثیرات محیطی و رعایت اخلاق و اعتماد بخشی باشد. هرزمان که یک تکنولوژی فرصتی ایجاد کرد باید از دریچه این لنز بررسی شود که آیا امکان توسعه و رساندن به بازار به شکلی ماندگار را دارد یا خیر.

سال 2022 بدون شک سال فوق العاده ای خواهد بود. نه که سالی بدون چالش باشد بلکه فرصت های فوق العاده ای بهمراه خواهد آورد و مانند همیشه با دید مثبت  به جلو مینگریم.

2022, 5G, AI, Authenticate, Axis, COVID-19, cybersecurity, Genetec, hybrid, IP Camera, Milestone, Repair, RMA, technology, trends, vcpco, اعتبارسنجی, امنیت سایبری, پیشتازان ارتباط مجازی, ترند, تعمیر, تعمیرات, تکنولوژی, خدمات پس از فروش, دوربین, کرونا, کووید-19, مداربسته, نمایندگی اکسیس, نمایندگی جنتک, نمایندگی مایلستون, نماینده رسمی اکسیس, هوش مصنوعی, هیبرید
نوشتهٔ پیشین
اهمیت ایمنی و امنیت در صنایع تولید مواد غذایی
نوشتهٔ بعدی
مسائل و مشکلات امنیت سایبری در نظارت تصویری کدام ها هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.