شنیدن – چرا میگوییم ضبط صدا عنصر مکمل یک سیستم نظارت تصویری است؟

تصور کنید که به یک تماس ویدیویی مهم در جایی ملحق شده اید که در آن همه میکروفون ها بی صدا شده اند. با وجودی که می توانید حالات چهره سایر شرکت کنندگان را ببینید و ممکن است بتوانید چند کلمه را درک کنید ، در بهترین حالت فقط نیمی از داستان را متوجه می‌شوید. صدا اطلاعاتی غنی را به تجربه اضافه می‌کند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

از دیدگاه نظارت تصویری ، ضبط صدا یک ابزار مفید برای تشخیص جرایم ، حفاظت و تحقیقات قانونی است. صدا می تواند یک لایه حیاتی به سیستم نظارت تصویری بیفزاید ، فاکتور جدیدی برای درک محیط ارائه دهد و یا حتی به تیم های امنیتی درباره فعالیت هایی که خارج از میدان دید اتفاق می افتد هشدار دهد. همچنین می تواند در شرایطی که نظارت تصویری بهینه نیست – مانند شرایط نوری ضعیف – و یا حتی مجاز نیست. ممکن است برخی از سازمانها به دلیل مقررات از ضبط صدا چشم پوشی کرده باشند ، اما این قوانین نباید مانعی ایجاد کند. شرایط زیادی وجود دارد که در آن صدا به تیم های امنیتی در تشخیص و مدیریت فعالیت ها و تصمیم گیری درست کمک می کند.

صدا می‌تواند به فرایند تصمیم گیری کمک کند

نظارت تصویری به طور سنتی برای نظارت بر حوادث در حال وقوع ، مشاهده افراد یا جستجوی نشانه هایی در مورد وقوع رفتارهای غیرمعمول استفاده می شود. آخرین مورد استفاده از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا فیلم می تواند به پرسنل امنیتی کمک کند که قبل از وقوع حادثه مداخله کنند یا خیر. این مساله در ظاهر ممکن است ساده به نظر بیاید ، اما تشخیص احساسات مختلف تنها با استفاده از فیلم دشوار است. برای مثال ، خنده و بازی می تواند شبیه پرخاشگری باشد که منجر به هشدارهای کاذب و هدر رفتن منابع می شود.

با “گوش دادن” فعال به صحنه ، فناوری تشخیص صدا – با کمک برنامه های تجزیه و تحلیل – می تواند اطلاعات اضافی را در اختیار تیم امنیت قرار داده و در صورت لزوم به آنها هشدار دهد و بنابراین در صورت لزوم اقدامات صحیح انجام گیرد. ارزیابی صحیح وضعیت باعث صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی می شود.

فراتر از کاربرد معمول ورودی صدا

صدا را می توان با سنسورهای دیگر ترکیب کرد تا راه حل‌های نظارتی را ارتقا دهد. به عنوان مثال ، اگر فردی وارد یک منطقه در محدوده تشخیص همراه با صدا شود ، صدای قدم ها می تواند هشدار را ایجاد کند. این امر به ویژه در صورتی اهمیت دارد که فرد در منطقه ای که دید دوربین محدود است فعال باشد.

در شرایط نوری ضعیف ، اگر لنز دوربین تار شود یا حادثه ای خارج از میدان دید دوربین رخ دهد ، می توان به جای تأیید بصری از صوت برای ارائه اطلاعات مهم استفاده کرد. میکروفون ها می توانند به عنوان یک پشتیبان عمل کنند که اطلاعاتی را در مورد آنچه در یک منطقه خاص اتفاق می افتد ارائه می دهد.

برعکس ، از نبود صدا نیز می توان برای نشان دادن ناهنجاری ها استفاده کرد. به عنوان مثال ، اگر یک ژنراتور در حال کار است – و سر و صدا ایجاد می‌کند – در صورت خرابی یا خاموشی ، سنسورهای صوتی می توانند به پرسنل برای بررسی هشدار دهند.

 

حسگرهای صوتی می توانند “هوشمند” باشند و انواع خاصی از صداها را با ویژگی‌های منحصر به فرد دهند. رایج ترین مثال صدای شکستن شیشه است که کاملاً متمایز است. مورد استفاده دیگری که مکمل مفیدی برای سنسورهای تشخیص دود خواهد بود، تشخیص آتش است. آتش صدای بسیار خاصی ایجاد می کند که از طریق ضبط صدا قابل تشخیص است. این امر به ویژه در مناطق خارج از منزل که سایر روش‌های پیشگیری از آتش سوزی مانند سنسور دود نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، مفید است.

موانع استفاده از صدا در سیستم نظارتی شما چیست؟

اگرچه ضبط صدا می تواند برای درک فعالیت در محوطه فوق العاده ارزشمند باشد ، اما قوانین می تواند نگرانی مهمی را ایجاد کند. مقررات در این باره در مناطق مختلف یکسان نیست و از کشوری به کشور دیگر و حتی بین ایالات مختلف متفاوت است. در سطح سازمانی ، شرکت ها می توانند تصمیم بگیرند که از استفاده از صدا به عنوان بخشی از راه حل های امنیتی خود استفاده بکنند یا نهُ اما آشنایی با مقررات پیرامون این مساله بسیار مهم است و سازمان‌ها قبل از افزودن صدا به سیستم نظارت باید بدانند چه چیزی مجاز است. پس از ایجاد مجوزها و انجام هرگونه اقدامات لازم برای برآوردن شرایط قانونی ، نصب و راه اندازی و تنظیم تجهیزات باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

راه اندازی این سیستم نیز می تواند به خودی خود یک مساله دشوار باشد ، چه برای میکروفون داخلی و چه خارجی. باید به موقعیت و پیکربندی دستگاه توجه زیادی شود. اگر دوربینی دارای میکروفون داخلی باشد ، انتخاب مکان محدود می شود ، زیرا دید دوربین باید در نظر گرفته شود. در مواردی که نصب  در “نقطه ایده آل” برای فیلم و صدا ممکن نیست ، می‌توان از سیستم میکروفون مستقل استفاده کرد.

استفاده از میکروفون مستقل می تواند انعطاف پذیری بیشتری را ایجاد کند ، زیرا در این صورت میکروفون را می توان به صورت بهینه جایگذاری کرد. به عنوان مثال ، برای به دست آوردن بهترین نتایج ، میکروفون ها نباید در مناطقی قرار گیرند که می توان به راحتی آنها را دستکاری کرد ، اما برای ضبط صدای موثر باید حتما در محدوده قرار داشته باشند. همچنین ، نباید آنها را در نزدیکی منبع صوتی مزاحم – مانند خروجی پر سر و صدا – قرار دهید ، زیرا می تواند ورودی های مهم را پنهان کند.

 

صدا به سیستم های نظارت تصویری ارزش می بخشد

هنگامی که صدا به عنوان بخشی از راه حل امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد ، بعد جدیدی به قابلیت های نظارت می افزاید و با ارائه اطلاعات جدید از پرسنل امنیتی برای درک بهتر شرایط و حوادث احتمالی پشتیبانی می کند. با نگاهی فراتر از کاربردهای معمول ، ضبط صدا همچنین می تواند به دلیل قابلیت های پیشرفته تجزیه و تحلیل برای شناسایی انواع مختلف صدا در شرایط غیر منتظره مفید باشد. بنابراین نباید از آن به عنوان یک ابزار ارزشمند در سیستم نظارتی غافل شد ، زیرا می تواند کاربردهایی فراتر از بحث امنیت نیز داشته باشد. سازمان ها باید از قابلیت ضبط صدا در سیستم‌های نظارتی خود استفاده و از مزایای سیستمی که درک بهتری از محیط را ارائه می‌کند ، بهره مند شوند.

Axis, Genetec, IP Camera, Milestone, Repair, RMA, Support, Surveillance, vcpco, اکسیس, پیشتازان ارتباط مجازی, تعمیر, جنتک, دوربین, دوربین تحت شبکه اکسیس, فروش, مایلستون, مداربسته, نظارت تصویری, نمایندگی اکسیس, نماینده اکسیس, نماینده رسمی اکسیس
نوشتهٔ پیشین
چرا دوربین مداربسته ارزان قیمت نخریم؟
نوشتهٔ بعدی
چهارمین انقلاب صنعتی چگونه خواهد بود؟(بخش اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.