چگونه فناوری ویدئویی می‌تواند از چشم‌انداز حمل و نقل شهری در حال توسعه پشتیبانی کند.

اگرچه در چند سال گذشته مهاجرت‌های جزیی ای از شهرها وجود داشته است، شواهد نشان می‌دهد که ساکنان در حال بازگشت به مراکز شهری هستند. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 جمعیت فعلی شهری دو برابر شود. در این بین مقامات شهری باید سخت تلاش کنند تا انتظارات جدید از یک شهر قابل زندگی را برآورده سازند.

حرکت در شهر بخش مهمی از این امر است، زیرا ساکنان می‌خواهند در کمترین زمان ممکن، به راحتی و ایمن در شهر حرکت کنند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که روش‌های حمل و نقل در حال تغییر هستند. به عنوان مثال، استفاده از دوچرخه در سراسر جهان افزایش یافته است، و اسکوترهای الکترونیکی به یک جایگزین رایج حمل و نقل برای جلوگیری از ترافیک تبدیل شده اند. برآورده ساختن این نیازها به استاندارد بالای برنامه‌ریزی شهری و همچنین مدیریت ترافیک و جمعیت بستگی دارد. فناوری – به ویژه، سیستم‌های نظارتی – نقش مهمی در حمایت از ایمنی، کارایی و برنامه‌ریزی آینده ایفا می‌کند. و همچنین از چندین هدف مرتبط با ثبات مانند به عنوان مثال معیارهای مربوط به کیفیت هوا و آلودگی صوتی، پشتیبانی خواهد کرد.

اطمینان از حرکت روان ساکنان و بازدیدکنندگان یک اولویت است

یکی از مهم ترین عواملی که به یک تجربه عالی در شهر کمک می کند، نحوه حرکت شما از نقطه A به B در چشم انداز شهر است – چه پیاده، دوچرخه، اسکوتر الکترونیکی یا وسیله نقلیه. گاهی اوقات وقتی از مسیری بدون ترافیک به مقصد می‌رسید یا در اولین تلاش جای پارک عالی پیدا می‌کنید، حسی مانند برنده شدن در قرعه کشی دارد. و وقتی برعکس این را تجربه می‌کنید و مثلا برای یک جلسه یا برداشتن بچه‌هایتان از مدرسه دیر می‌رسید ، در بقیه روز روی روحیه شما تأثیر می‌گذارد.

برای اطمینان از اینکه ترافیک آزادانه در شهر جریان دارد و ازدحام به حداقل می رسد، می توان از فناوری ویدیوی شبکه در زمان واقعی استفاده کرد. مدیریت تقاطع و کنترل چراغ راهنمایی بخش مهمی از این امر است. دوربین‌های نظارتی مجهز به نرم‌افزار هوشمند را می‌توان با چراغ‌های راهنمایی ادغام کرد تا جریان عابر پیاده، دوچرخه‌سوار و وسایل نقلیه را در سرتاسر تقاطع آنالیز کرده و بهتر درک کنند. آمار ترافیک  برای کارکرد و بهینه‌سازی کنترل‌کننده ترافیک بصورت آنی در تقاطع‌ها برای بهینه‌ترین و ایمن‌ترین چرخه چراغ راهنمایی استفاده می‌شود.

یکی دیگر از عناصری که بر جریان روان ترافیک تأثیر می گذارد، مدیریت مؤثر پارکینگ است. آیا می دانستید که بیشتر ازدحام در یک شهر به دلیل رانندگانی است که به دنبال جای پارک هستند؟ راه‌حل‌های دوربین شبکه را می‌توان برای نظارت بر پارکینگ‌های رایگان و ارائه اطلاعات به برنامه‌های ناوبری یا علائم دیجیتال برای کمک به رانندگان در یافتن مکان‌های پارک استفاده کرد. با پیاده سازی اتوماسیون می‌توان به کارایی بیشتر در محوطه‌های پارکینگ دست یافت. با تشخیص پلاک، می‌توانید با پرداخت خودکار به مکان‌های پارک دسترسی داشته باشید.

اطمینان از ایمنی در ترافیک، تمرکز جدید برای حفاطت از شهروندان است

با حضور تعداد زیادی از افراد و وسایل نقلیه در حرکت مداوم، مناطقی مانند جاده ها و گذرگاه ها به “خطرناک ترین” مناطق شهرها تبدیل شده اند.

 

برای به حداقل رساندن خطر حوادث، هر ثانیه برای اپراتورهای ترافیک و خدمات اضطراری برای درک وضعیت و حرکت مجدد ترافیک و در عین حال تأمین ایمنی و مراقبت از افراد درگیر در حادثه، اهمیت دارد. راه‌حل‌های دوربین شبکه را می‌توان به‌عنوان آشکارسازهای خودکار حادثه، شناسایی حوادث در چند ثانیه برای پشتیبانی از عملیات با داده‌های ترافیکی ریل تایم استفاده کرد. می توان از فیلم‌های ویدئویی با کیفیت بالا برای آگاهی از موقعیت و انجام اقدامات مناسب استفاده کرد. این ویدئو همچنین می‌تواند به شواهدی در تحقیقات پزشکی قانونی برای جلوگیری از حوادث آینده تبدیل شود.

ترافیک شهری هر روز در معرض تخلفاتی مانند تخلف از چراغ قرمز، رانندگی اشتباه، سرعت غیرمجاز و یا پارک نادرست قرار می گیرد. حتی اگر بسیاری از تخلفات روزانه کوچک به نظر برسند، می توانند بسیار خطرناک باشند. با منابع محدود و ترافیک در همه جا، جلوگیری از این تخلفات و اقدام در مورد آنها می تواند برای شما چالش برانگیز و زمان بر باشد.

دوربین های شبکه همراه با تجزیه و تحلیل می توانند طیف گسترده ای از تخلفات را شناسایی کنند. همراه با تشخیص پلاک، سیستم می تواند جریمه ها یا هشدارهایی را به صورت خودکار برای اقدامات ایمنی کارآمدتر ایجاد کند.

برنامه ریزی برای آینده ای در حال تغییر با بینش های قابل اعتماد

همانطور که در مقدمه این مقاله اشاره کردیم، رفتار حرکتی در حال تغییر دائمی است. شهرهایی که به سرعت در حال رشد هستند، چالش هایی را برای برنامه ریزان شهری ایجاد می کنند تا با مشکلاتی مانند افزایش زمان سفر، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و حوادث، روندها و تقاضاهای جدید حرکت را برآورده کنند. بنابراین زیرساخت های ترافیکی و حرکتی به یک مشکل اساسی و پیچیده برای هر شهرداری تبدیل شده است. هنگام برنامه ریزی زیرساخت های آینده، درک وضعیت فعلی به منظور بهبود و اولویت بندی بسیار مهم است. دوربین های شبکه با قابلیت یادگیری عمیق می توانند به عنوان حسگر برای جمع آوری و پردازش داده های قابل اعتماد استفاده شوند. دوربین‌های دارای آنالیز روی لبه می‌توانند افراد، وسایل نقلیه و اشیاء را طبقه‌بندی و شمارش کنند. آنها همچنین می توانند داده هایی را در مورد نحوه حرکت افراد و محموله ها در شهر جمع آوری کنند و بفهمند که چگونه ترافیک در مکان ها و زمان های مختلف روز جریان دارد. این بینش‌ها همچنین به شما کمک می‌کند تا مناطق ناامن مانند مکان‌هایی با نرخ بالای حوادث را تشخیص دهید. با استفاده از این اطلاعات، می توان اقدامات احتیاطی ایمنی بیشتری را برای بهبود ایمنی معرفی کرد. همچنین می‌توانید از این داده‌ها برای اطلاع‌رسانی به مدل‌های تحلیلی پیشرفته استفاده کنید، جایی که می‌توانید تأثیر سناریوهای مختلف، به عنوان مثال، کارهای جاده‌ای برنامه‌ریزی‌شده را آزمایش کنید. هنگامی که به این اطلاعات مجهز شدید، می توانید به طور موثر برای تغییراتی برنامه‌ریزی کنید که ایمنی را بهبود می‌بخشد، ازدحام را کاهش می‌دهد و از تغییر روش‌های حمل و نقل پشتیبانی می‌کند.

 فناوری که با شهر تکامل می یابد و اهداف را پشتیبانی می کند

با افزایش جمعیت شهری، به ویژه در مورد مدیریت حمل و نقل، شهرها باید به تغییرات سریع ادامه دهند. تحرک در اطراف شهر به طور مداوم در حال تغییر است زیرا ساکنان و بازدیدکنندگان نه تنها در مناظر شهر حرکت می کنند، بلکه انواع جدیدی از وسایل نقلیه را برای بهبود شیوه های حمل و نقل، لذت و تأثیرات زیست محیطی خود معرفی می کنند. شما فقط در صورتی می توانید با این نیازهای در حال تغییر سازگار شوید که به اطلاعات و بینش قابل اعتماد مجهز باشید. علاوه بر این، رشد شهری به این معنی است که شما باید اهداف کلی پایداری را اولویت بندی کنید و نوع زیرساختی را که از این امر پشتیبانی می کند، پیاده سازی کنید. به عنوان مثال، اگر بینش شما نشان می دهد و تعداد وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش می دهد، سرمایه گذاری در نقاط شارژ اضافی نیز ایجاد می شود. استفاده هوشمندانه از فناوری به شما این امکان را می دهد که با نیازهای جمعیت شهر همگام شوید و به طور موثر برای تغییرات آینده برنامه ریزی کنید.

Axis, cctv, Genetec, IP Camera, Milestone, Support, vcpco, پیشتازان ارتباط مجازی, تعمیر, تعمیرات, خدمات پس از فروش, دوربین, دوربین تحت شبکه اکسیس, مداربسته, نظارت تصویری, نمایندگی اکسیس, نمایندگی جنتک, نمایندگی مایلستون, نماینده رسمی اکسیس
نوشتهٔ پیشین
چالش حریم شخصی در نظارت تصویری
نوشتهٔ بعدی
کاربرد دوربین مداربسته در ارتش، ارتش ها بیشتر از چه برندها و استانداردهایی استفاده میکنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.