فشرده سازی

از فضای ذخیره سازی بزنید نه از کیفیت!

در طول 10 سال گذشته، دوربین‌های مداربسته را شاهد بوده‌ایم که کیفیت تصویر رو به بهبودی ارائه می‌کنند. دوربین‌های امروزی می‌توانند ویدیوهایی با وضوح شگفت‌انگیز و جزئیات را با نرخ فریم بالا نمایش دهند. فناوری گستره دینامیکی گسترده دوربین‌های امروزی را قادر می‌سازد تا تصاویر دقیقی را حتی در صحنه‌هایی با نور کم ثبت کنند، در حالی که سنسورهای تصویر پیشرفته امکان فیلم‌برداری رنگی با وضوح بالا را حتی در شرایط بسیار کم نور فراهم می‌کنند.

ناگزیر این پیشرفت‌ها در فناوری نیز باعث افزایش حجم داده‌های ایجاد شده و در نتیجه نیازها از نظر پهنای باند شبکه و ذخیره‌سازی داده‌ها می‌شود.

از روش های فشرده سازی هوشمند می توان برای کاهش نرخ بیت تا 50 درصد یا حتی بیشتر استفاده کرد. اما سوال مهم این است که کدام 50 درصد را از دست بدهیم! اگر با کاهش نرخ بیت برای تسهیل انتقال در سراسر شبکه یا کاهش ظرفیت ذخیره سازی مورد نیاز، جزئیات مهم از بین برود، سرمایه گذاری روی دوربین های نظارت تصویری با کیفیت بالا منطقی نیست.

راه‌حل Axis برای فشرده‌سازی هوشمند ویدیو، Zipstream است، فناوری که در سال ۲۰۱۵ توسعه یافت و از آن زمان به‌طور مداوم به‌روزرسانی و بهبود یافته است. به صورت پویا فیلم‌های ویدیویی را بررسی می‌کند، جزئیات مهم را با وضوح بالا و نرخ فریم کامل ضبط می‌کند، در حالی که نرخ بیت را برای بخش‌هایی از ویدیو که ضروری نیستند به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

چیزهایی را که مهم هستند ضبط کنید و چیزهایی را که اهمیت ندارند فشرده کنید

اگر یک صحنه تحت نظارت هرگز تغییر نکرد، دوربین را می توان یک بار پیکربندی کرد تا بهترین نتایج را در سطح بهینه فشرده سازی تصویر ارائه دهد. با این حال، این یک سناریوی غیر واقعی است. از لابی خالی هتل در نیمه های شب تا ایستگاه قطار در ساعات شلوغی؛ به سالن ورودی یک مرکز خرید قبل از کریسمس به یک دفتر در آخر هفته، هر موقعیتی تقریباً در حال تغییر است. بنابراین، داشتن یک سیستم دوربین نظارتی با انعطاف پذیری برای انطباق با این محیط ها، بهینه سازی کیفیت تصویر و نرخ بیت، گرفتن جزئیات در سطح مستندات قانونی در صورت نیاز، و اجتناب از ضبط “بدون وضوح بالا” ضروری است.

برای مثال لابی خالی هتل در ساعات اولیه صبح را در نظر بگیرید. در حالی که در آن زمان اتفاقات بسیار کمی رخ می دهد، دوربین ها ممکن است همچنان با وضوح بالا با نرخ فریم کامل، با استفاده از پهنای باند و فضای ذخیره سازی قابل توجهی ضبط کنند. در چنین شرایطی، Zipstream داده‌های کم‌اهمیت را فشرده می‌کند (در این مورد تقریباً همه چیز!) – نرخ بیت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، در برخی موارد تقریباً به صفر می‌رسد، در حالی که دوربین همچنان نظارت ثابتی را ارائه می‌کند.

حتی در شرایطی که حرکت زیادی وجود دارد – مانند ورودی مرکز خرید شلوغ در طول فصل خرید نوروز- فشرده سازی هوشمند به صورت پویا ویدیو را در زمان واقعی مرور می کند و بخش های ثابت تصویر را با ارزش کم فشرده می کند و در عین حال وضوح تصویر را برای جزئیات حیاتی حفظ می کند.

بهینه‌سازی فناوری فشرده‌سازی ویدیوی هوشمند همیشه آسان نیست تا دستگاه‌ها چیزهایی را که مهم هستند ضبط کنند و مواردی را که مهم نیستند فشرده کنند. در حال حاضر فناوری‌های پیچیده‌ای وجود دارند که بهینه‌سازی بصری بیشتری را ارائه می‌دهند و کاهش ذخیره‌سازی را سریع‌تر و آسان‌تر بدون به خطر انداختن کیفیت فیلم می‌کنند. به عنوان مثال، Zipstream اکنون با یک ویژگی انتخاب پروفایل با یک کلیک اختیاری، “Storage profile” ارائه می شود که به طور خودکار مناسب ترین تنظیمات رمزگذاری و فشرده سازی را برای بهبود صرفه جویی در نرخ بیت و پیکربندی آسان تر انتخاب می کند.

داشتن فشرده‌سازی هوشمند ویدیو: دیگر  فقط «یک چیز خوب» نیست

از آنجایی که کیفیت دوربین‌های نظارت تصویری تقریباً به‌طور تصاعدی بهبود می‌یابد، فشرده‌سازی ویدیوی هوشمند به سرعت از حالت «یک آپشن خوب» به کاملاً ضروری تبدیل شده است: بدون آن، پشتیبانی از نیازهای انتقال داده و ذخیره‌سازی تقریباً غیرممکن خواهد بود. با آن خطر از دست دادن جزئیات حیاتی برای تحقیقات یا ناتوانی در حفظ فیلم ضبط شده به اندازه کافی برای تجزیه و تحلیل کامل و جامع وجود دارد. اگر کیفیت دوربین‌های نظارتی منجر به تقاضای داده‌ها به حدی شود که تعداد کمی قادر به داشتن آنها باشند، واقعا خنده دار خواهد بود.

Axis, cctv, Genetec, h.265, IP Camera, Milestone, Repair, RMA, Support, Surveillance, vcpco, zipstream, پیشتازان ارتباط مجازی, تعمیر, خدمات پس از فروش, خرید, دوربین مداربسته, فروش, نمایندگی اکسیس, نمایندگی جنتک, نمایندگی مایلستون, نماینده رسمی اکسیس
نوشتهٔ پیشین
راهکار های حفاظتی برای بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی
نوشتهٔ بعدی
چرا یک رویکرد یکپارچه به فناوری هوشمند برای ساختمانهای تجاری بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.