ساختمان تجاری

چرا یک رویکرد یکپارچه به فناوری هوشمند برای ساختمانهای تجاری بسیار مهم است.

چند سال اخیر برای بازار املاک تجاری، سالهای پرتلاطمی بوده است. خوشبختانه، ما در حال حاضر در میانه یک تجدید حیات و تجربه بازگشت پایدار به سطوح حضور قبل از همه گیری هستیم. این البته یک تغییر مثبت است، اما مهم است که در نظر داشته باشید که انتظارات کسانی که از این ساختمان‌ها استفاده می‌کنند، تغییر کرده است، به‌ویژه وقتی صحبت از راحتی، زیبایی‌شناسی و آسایش باشد. این موضوع درها را به روی پیاده‌سازی فناوری‌های هوشمند باز کرده است که مزایای بسیاری از جمله بهبود عملکرد، امنیت، تجربه کاربر و پایداری را به همراه دارد.

به دلیل ماهیت املاک تجاری، تصمیم گیری در مورد نوع فناوری مورد استفاده از اهمیت بیشتری برخوردار است. در یک ساختار می‌توانید مستاجران مختلفی مانند فضای اداری، مهمانداری و مسکونی داشته باشید – که هر کدام نیازهای متفاوتی دارند. در نتیجه، باید اطمینان حاصل کنید که ساختمان‌های شما در حین پذیرایی از این مستاجرین به طور کارآمد کار می‌کنند و در آینده برای ادامه جذب ساختمان‌های جدید اثبات شده‌اند. فناوری نظارت هوشمند شما را قادر می سازد تا این کار را با ادغام با سیستم های مختلف با هدف بهبود عملکرد، راحتی و کنترل دسترسی و در عین حال محدود کردن اثرات زیست محیطی عملیات موجود انجام دهید.

استفاده از استانداردهای باز حیاتی هستند.

خوب است که ابتدا منظورمان از “ساختمان های تجاری” را روشن کنیم. ساختمان‌های تجاری را می‌توان به عنوان مکان‌هایی با چند نوع مستاجر که در آن فعالیت‌های تجاری انجام می‌شود تعریف کرد و شامل دفاتر، فضای خرده‌فروشی، انبارها و موارد دیگر می‌شود. از آنجایی که این ساختمان ها برای اسکان مستاجران مختلف طراحی شده اند، مهم است که طرح شما برای یکپارچه سازی فناوری در مرحله برنامه ریزی اولویت بندی شود.

در حالی که در حال ساختن یک ساختمان جدید هستید، هنگام طراحی “ساختمان پایه” خود باید مراقب باشید تا الزامات اساسی برای عملیات و امنیت را برآورده کنید. بسیار مهم است که این ساخت پایه با پتانسیل یکپارچه سازی در خط مقدم ذهن شما انجام شود. فناوری درگیر در این مرحله برای تمام عمر ساختمان شما در نظر گرفته شده است و باید بتواند با هر سیستم جدیدی که معرفی می شود ارتباط برقرار کند. برای پرداختن به این موضوع، بهترین رویکرد، پیاده‌سازی فناوری مبتنی بر استانداردهای باز است تا اطمینان حاصل شود که مستاجران فعلی و آینده قادر خواهند بود فضای داخلی را با راه‌حل‌هایی مطابق با نیازهای خود تطبیق دهند.

در برخی موارد، مستاجران خاص به نوع خاصی از فناوری محدود می شوند. نمونه ای از این فناوری های منطبق با NDAA (قانون مجوز دفاع ملی) است. بسته به مشخصات مستاجر، نصب فن‌آوری‌های ممنوعه یا غیرمنطبق ممکن است توانایی شما را برای اجاره فضای طبقه محدود کند. در بدترین سناریو، این مستاجران ساختمان شما را کنار می‌گذارند و به طور بالقوه بر درآمد تأثیر می‌گذارند. در بهترین حالت، آن‌ها می‌خواهند که فناوری‌های موجود با هزینه صاحبخانه برداشته و جایگزین شوند. در هر صورت، زمانی که این ملاحظات از همان ابتدا در ذهن شما باشد، این یک نتیجه قابل پیشگیری است.

برای مناطق مشترک، مهم است که در مورد ظاهر و احساس کلی فضا فکر کنید. ادغام نه تنها باید به نحوه اتصال دستگاه ها به یکدیگر اشاره داشته باشد، بلکه باید به نحوه هماهنگی یکپارچه آنها در ساختار ساختمان شما اشاره داشته باشد تا از زیبایی شناسی کاسته نشود. 

از کنترل دسترسی تا کنترل آب و هوا، فناوری نقش مهمی را ایفا می کند.

ساختمان‌های تجاری که از فناوری‌های هوشمند استفاده می‌کنند اساساً اکوسیستمی از سیستم‌های متصل هستند که هدف آن‌ها برای لذت بردن، امنیت، ایمنی و آسایش کاربران در محل شما است. سیستم های خاصی وجود دارد که برای همه کاربران، چه کارمندان اداری و چه مصرف کنندگان، اعمال می شود و تجربه آنها برای موفقیت ساختمان شما بسیار مهم است.

به عنوان مثال، حفظ آسایش محیطی (شامل دما و روشنایی) در تمام طول سال نیاز به نظارت مستمر توسط سنسورها دارد. با تغییر فصل می توانید تنظیمات را تغییر دهید. دوربین های تحت شبکه می توانند به شما در کنترل نور در مناطق مختلف ساختمان کمک کنند و در عین حال مصرف انرژی کلی را کاهش دهند. این به طور مثبت به تأثیر زیست محیطی ساختمان شما کمک می کند که برای کمک به شما در دستیابی به استانداردهای جهانی BREEAM برای محیط های ساخته شده پایدار، کلیدی است.

عامل دیگری که حیاتی است، جریان ترافیک در اطراف ساختمان و مدیریت بازدیدکنندگان است. ایجاد تعادل بین سهولت جابجایی و امنیت مهم است و فناوری نظارت نقش مهمی در مدیریت نقاط دسترسی – داخلی یا خارجی دارد. دوربین‌های مجهز به نرم‌افزارهایی مانند خوانندگان کد QR، قابلیت‌های تشخیص پلاک و تجزیه و تحلیل شمارش افراد می‌توانند از کارکنان عملیات ساختمان در مدیریت ترافیک پیاده و وسایل نقلیه در اطراف محل شما پشتیبانی کنند.

ساختمان های هوشمند هوش تجاری را تغذیه می کنند.

اگرچه داده‌ها جمع‌آوری می‌شوند و بینش‌ها در زمان واقعی انجام می‌شوند، دوربین‌ها اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند که به مدیران ساختمان شما کمک می‌کند تا درک کنند که چگونه از محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برای فضاهای اداری با کار انعطاف پذیر، داده ها را می توان برای تعیین روند ظرفیت در طول زمان و به روز رسانی تنظیمات مربوطه، مانند گرمایش، جمع آوری کرد. در روزهایی که بسیاری از کارگران در دفتر هستند، می‌توان کنترل‌های دمای محیط را کاهش داد تا گرمای بدن افراد در نظر گرفته شده باشد. این به صرفه جویی در انرژی و حمایت از اهداف پایداری کمک خواهد کرد.

به روشی مشابه، نظارت بر جریان بازدیدکنندگان و وسایل نقلیه بینش مفیدی را در مورد زمان اوج ترافیک ارائه می دهد. اگر ساختمان شما به طور مداوم هجوم بازدیدکنندگان را در حوالی وقت ناهار دریافت می کند، مدیران می توانند نوبت پرسنل یا نقاط دسترسی باز را برای تطبیق با حجم افزایش یافته تنظیم کنند. این به جلوگیری از هر گونه گلوگاهی که بر تجربه کاربران ساختمان تأثیر می گذارد کمک می کند. مدیران ساختمان شما می توانند از این اطلاعات برای تصمیم گیری هوشمندانه در مورد چیدمان و استفاده از فناوری های آینده استفاده کنند.

با افزایش جمع آوری داده ها، نگرانی ها در مورد امنیت سایبری افزایش می یابد. عوامل مخرب می توانند از این اطلاعات برای فعالیت های شرورانه استفاده کنند و حفظ امنیت این داده ها بسیار مهم است. استفاده از نرم‌افزار و دستگاه‌هایی با دفاع امنیتی قوی به محافظت از اطلاعات حساس و ارزشمند در برابر افتادن به دست افراد نادرست کمک می‌کند.

طراحی با در نظر گرفتن مستاجر آینده

مزایای فناوری یکپارچه در ساختمان های تجاری واضح است و برای شما مهم است که به طور استراتژیک در مورد نیازهای فعلی و آینده مستاجرین فکر کنید. موفقیت و طول عمر ساختمان های تجاری به ترکیبی از فناوری و فرآیندهای دستی بستگی دارد که با تغییر شرایط یا نیازها باید تغییر کند. رویکرد صحیح به یکپارچه سازی عملکرد فعلی و آینده ساختمان شما را به عنوان یک کل تضمین می کند و در نهایت از سرمایه گذاری شما در دراز مدت محافظت می کند.

Axis, cctv, Genetec, Milestone, Repair, RMA, Surveillance, vcpco, پیشتازان ارتباط مجازی, تعمیر, تعمیرات, خدمات پس از فروش, خرید دوربین اکسیس, خرید دوربین مداربسته, دوربین مداربسته, ساختمان تجاری, فروش, نصب دوربین مداربسته, نمایندگی اکسیس, نمایندگی جنتک, نمایندگی مایلستون, نماینده رسمی اکسیس, نماینده رسمی جنتک, هوشمند سازی
نوشتهٔ پیشین
از فضای ذخیره سازی بزنید نه از کیفیت!
نوشتهٔ بعدی
هزینه یک سیستم امنیتی واقعا چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.