maintaining-image-details-in-challenging-light-conditions-with-axis-wdr.jpg

حفظ جزئیات تصویر در شرایط نوری چالشی

وقتی در مورد تاثیرات نظارت تصویری صحبت به میان می آوریم، نور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. این بسیار ضروری است که دوربین تحت شبکه اکسیس بتواند تمام جزئیات تصویر را در هر شرایط نوری با حفظ جزئیات تصویربرداری کند. اما در محیط هایی که هم بخش پر نور و هم بخش تاریک در آن وجود دارد این مساله بسیار چالشی می شود. مانند درب های ورودی با نور شدید خورشید در بیرون و نور ملایم در محیط های داخل ساختمان.

فروشگاه دوربین تحت شبکه اکسیس

 

زمانی که بحث تصاویر دوربین های نظارت تصویری و لزوم مشاهده صحنه های مختلف با شرایط نوری بدون فدا کردن جزئیات به میان می آید، قابلیت های WDR در دوربین های امنیتی گستره نوری قابل تشخیص توسط دوربین ها مورد نظر قرار می گیرد که بسته به کیفیت ساخت سنسور تصویر و قدرت پردازشی “پردازنده تصویر” و کد نویسی های نرم افزاری تعبیه شده در دوربین بستگی دارد.

همواره میزان wdr یا گستره پویایی دوربین های نظارت تصویری به عنوان یک المان مهم در زمان انتخاب مد نظر خریداران می باشد، اما صرفا بالا بودن این عدد دلیلی برای توان تصویر برداری در محیط هایی با نور های پرنور و تاریک در کنار هم نیست، به همین منظور اکسیس سه رنج اصلی با توجه به قدرت تصویر برداری صحنه های مختلف که به WDR قوی نیاز دارند در نظر گرفته است که در ادامه به آنها می پردازیم


Forensic WDR (عالی)

از دو الگوریتم Dynamic Capture اکسیس و Dynamic Contrast اکسیس که در ادامه توضیح خواهم داد به صورت همزمان استفاده می کند و تصاویر را با جزئیات بینظیر تصویر برداری می کند (در واقع همان Forensic Capture می باشد که در پردازنده تصویر نسل جدید برای دوربین های با مگا پیکسل بالاتر طراحی شده است)

WDR – Forensic Capture (عالی)

از دو الگوریتم Dynamic Capture اکسیس و Dynamic Contrast اکسیس که در ادامه توضیح خواهم داد به صورت همزمان استفاده می کند و تصاویر را با جزئیات بینظیر تصویر برداری می کند .

WDR – Dynamic Capture (خیلی خوب)

در این سطح، دوربین در هر فریم دو تصویر از صحنه تهیه می کند یکی با زمان باز بودن دیافراگم (Shutter Time Or Exposure Time) بیشتر برای نورگیری بیشتر(برای تصویر برداری از بخش های تصویر با نور کم) و یکی با زمان باز بودن دیافراگم کمتر برای تصویر برداری از بخش های تصویر با نور بیشتر (خوب)

WDR – Dynamic Contrast (خوب)

در این سطح دوربین به کمک پردازنده تصویر کنتراست تصویر را بهبود می بخشد تا بخشی از جزئیات ( سوژه ها ) را بتواند تشخیص بدهد و از آنجایی که مثل مورد قبلی دو بار تصویر برداری نمی کند و زمان باز بودن دیافراگم ثابت است در محیط هایی که حرکت سوژه ها زیاد است بازدهی خوبی دارد.

WDR (معمولی)

این نوع WDR با استفاده از نرم افزار ، کیفیت تشخیص درجات مختلف نوری تصویر را بهبود می بخشد.

منظور از (Shutter Time Or Exposure Time) این است که دیافراگم دوربین به چه مدت باز بماند و تا چه مدت سوژه در معرض دید و نورخوری سنسور قرار بگیرد، که هر چه این زمان بیشتر باشد نور بیشتری به سنسور می رسد و به طور مثال با شاتر تایم بالاتر تصاویر روشنتری در محیط های تاریک میتوان تهیه کرد.

Axis, IP Camera, Surveillance, vcpco, اکسیس, پیشتازان ارتباط مجازی, دوربین اکسیس, دوربین تحت شبکه اکسیس, نمایندگی اکسیس, نماینده اکسیس, نماینده رسمی اکسیس
نوشتهٔ پیشین
مزایای استفاده از یک شبکه اختصاصی برای نظارت تصویر
نوشتهٔ بعدی
تامین انرژی راحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up

مرکز گارانتی رسمی اکسیس

با طرح های استثنایی تعویض دوربین های معیوب قدیمی با دوربین نو

در صورت نیاز به تعمیر دوربین ها و تجهیزات اکسیس کلیک کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.